Saturday, August 6

PENGENALAN DIRI

Text : Puan sharifah noorhidayah

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi, akhirnya dapat juga menyiapkan entri pertama. Salam perkenalan dari saya. Nama diberi Sharifah Noorhidayah binti Syed Aziz, merupakan ummi kepada dua orang hero (Ziyad dan Zihni) dan isteri kepada  Ust Lissailin,  insan yang banyak berkorban demi keluarga kecil ini.
Terima kasih suami ku sayang.

Saya mendapat pendidikan  awal di Sekolah Menengah Agama Al-Khairiah Temerloh dan SMKA TAHAP Jerantut. Kemudian menyambung pengajian  dalam bidang Tahfiz Al-Quran wal Qiraat dan seterusnya menyambung pengajian di USIM-DARUL QURAN JAKIM.
saya graduasi pada tahun 2013 dan terus menyambung ke peringkat seterusnya dalam bidang sarjana pengajian al-Quran dan al-sunnah. dan sekarang sedang menyiapkan kajian sarjana saya.

Jika menyebut tentang cita-cita, setiap orang pasti punya azam yang tinggi. sama jugak seperti saya yang amat mencintai bidang pendidikan. Dari kecil saya bercita-cita menjadi seorang guru/ ustazah atau seorang pensyarah. Saya pernah menjadi guru ganti di beberapa sekolah namun setelah menerima cahaya mata pertama, saya tidak lagi berkecimpung dalam dunia pekerjaan. Fokus saya sudah beralih kepada anak kecil saya. Demi melihat anak-anak kecil membesar depan mata. saya  sanggup mengetepikan hasrat menjadi seorang guru. 
inshaallah jika diizinkan suatu hari nanti saya akan membuka sekolah tahfiz di bawah kelolaan saya.
Inshaallah.

Sekarang saya terlibat dengan menjadi  part time tutor tahfiz di KMSS dan saya sangat beruntung kerana sekolah ini membenarkan tutor membawa anak asalkan tidak mengganggu sesi pengajaran dan pembelajaran. alhamdulillah.

Aturan Allah sememangnya cantik, saya tidak pernah menyangka akan terlibat dengan dunia bisnes secara serius.
sebenarnya banyaj juga bisnes cuba-cuba saya dan suami dan ia menjadi pengalaman yang berharga buat kami.
bermula dari bisnes stokin, tudung, pakaian baby dan bundle. sekarang kami telah membuka sebuah butik sendiri.
alhamdulillah.

sebenarnya saya banyak menimba ilmu bisnes dari Qaseh gold dan leader- leader yang ada.
Dari bagaimana ingin berani update post du facebook tanpa memikirkan tanggapan orang terhadap kita, bagaimana ingin close sale, bagaimana ingin memperluaskan bisnes dan sebagainya sehinggalah belajar blog.

Inshaallah, melalui medium blog ini. saya akan berkongsi sedikit sebanyak pengalaman dan ilmu saya berkenaan dengan bisnes Qasehgold, bisnes butik Jubah dan pakaian muslimah dan ilmu- ilmu al-Quran.
Inshaallah.

No comments:

Post a Comment